WWW pro školy
Jak na Office - tutoriály, video návody











Vytvoř si párové triko

Poradna - Přiřazení dat k nejvyšší a nejnižší hodnotě

hlavní kategorie | zpět | + odpovědět na toto téma
Přiřazení dat k nejvyšší a nejnižší hodnotě - diskuze na toto téma
Ahoj všem, v přiloženém souboru bych potřeboval, aby se k nalezené nejvyšší a nejnižší hodnotě přiřadily příslušné data (jména). V případě shody číselných hodnot (nejvyšší a nejnižší) následně vrátit data podle celkového průměru. Blíže v souboru. Tohle bude ale asi vyšší dívčí ... :-). Díky moc za pomoc. Mějte fajn den. Petr

Petr | 18.2.2015 13:48  
 
 
ještě soubor
Odpověď
Lobo | 18.2.2015 22:09  
 
 
Opět použity maticové vzorce. Vyzkoušej funkčnost (relevantnost výsledků). PS: Bohužel nic jednoduššího mě v tuhle dobu nic nenapadlo, možná se tu objeví někdo s lepším řešením :-)
Odpověď
Petr | 19.2.2015 10:40  
 
 
Ahoj Lobo, díky moc za zaslané. Vše funguje správně včetně řazení podle celkového průměru v rámci jednotlivých kategorií. U „mužů“ bych ovšem potřeboval docílit toho, aby se výsledky porovnávaly v rámci obou mužských kategorií, tedy MP a MK. Myslel jsem si, že to vyřeším pomocnou tabulkou, kterou jsem nakopíroval bokem od zdrojové (viz přiložený soubor). Do vzorců jsem předělal směrování na tuto pom. tab. Co se týká „nejvyššího náhozu“, tak tam vše funguje OK, ale u „nejnižšího náhozu“ mi to hází chybu s odkazem na „dělení nulou“, a s tím si opět nejsem schopen poradit vlastní silou. Proto Tě ještě jednou prosím, případně někoho jiného, o pomoc. Vím, že už otravuju, ale už je to vše co bych potřeboval. Díky moc a moc za reakce.
Odpověď
Lobo | 19.2.2015 15:42  
 
 
Vyzkoušej :-)
Odpověď
Petr | 20.2.2015 14:42  
 
 
Ahoj Lobo, jsi opravdu kouzelník, co dokážeš vše pomocí vzorců vydolovat a zajistit. Vše funguje jak má a za to už asi desáté VELKÉ dík, ale ... Při kontrole funkčnosti jsem narazil na jinou maličkost, a to takovou, když jeden hráč má ve vícero hrách stejný výsledek a je to shodou okolností ten nejvyšší anebo nejnižší, tak se do tabulky promítne místo jména hráče chybná hláška „ODKAZ“. Je možné díky Tvým „scifi“ vzorcům odbourat i tuto skutečnost? Pravděpodobnost této shody není až tak velká, tak se, prosím, když tak s tím nemoř a v případě, že by se to opravdu stalo, tak já si to jméno tam pouze zkopíruji ručně ze zdrojové tabulky – navíc hledání budu mít ulehčené zvýrazněním pomocí podmíněného formátování. Přeju Ti fajn víkend. Zdraví Petr P.S.: přikládám opět soubor :-))
Odpověď
Lobo | 22.2.2015 20:21  
 
 
Ahoj, tak sem nad tím dumal a na nic jednoduchýho sem nejpřišel. Jedině snad zadávat duplicitní hodnoty jako desetinné číslo např: 158 a 158,1. Tím se oblbne vzorec, který vyhledává jména. Formát buňky se dá nastavit aby zobrazoval pouze celá čísla, do se týče součtu a průměru použila by se funkce USEKNOUT, která odstraní desetinná místa aby nedocházelo k ovlivnění výsledků.
Odpověď
Petr | 24.2.2015 15:07  
 
 
Ahoj Lobo, díky za nápad, ale na excelového nýmanda, jako jsem já, je tohle trochu vysoký level... ;-) Mě napadla trochu jiná možnost a to opět přes pomocnou tabulku, v které bych se zbavil duplicitních hodnot u jednotlivých hráčů. Tvoje vzorce bych pak upravil tak, aby se odkazovaly právě na tuto pomocnou tabulku s tím, že bych průměry jednotlivých hráčů musely být brány z původní (plné) tabulky. Je to jenom úvaha a vůbec nevím jestli to bude fungovat. . PrózJelikož mě o víkendu položily čtyřicítky, tak k realizaci se dostanu tak v průběhu příštího týdne. Pro zajímavost Ti písnu jak se podařilo. Díky moc za vše co jsi pro mě udělal. Měj pěkný den. Zdraví Petr
Odpověď